21 de febr. 2013

DIBUIXEM LA FIGURA HUMANA

Dibuixar i pintar són les activitats artístiques més freqüents dels infants a l’escola; i els seus dibuixos i pintures són materials de gran importància!
És per això, que en aquesta activitat hem barrejat el pintar lliurement amb aquarel·les i posteriorment dibuixar la figura humana de cada nen i nena. Per fer-ho diferent i veure clarament el traç i grafisme de cada infant han utilitzat un permanent gruixut de color negre.  
 El resultat, ha estat fantàstic! 
La classe està decorada per petits grans artistes:)

13 de febr. 2013

LA VELLA QUARESMA

Dimecres de cendra!
Acaba el carnaval i amb ell arriba el primer dia de la Quaresma. Durarà 7 setmanes, tantes com cames té la Vella Quaresma, que anirà perdent d'una en una cada divendres a mesura que van passant les setmanes de Quaresma. Ella serà l'encarregada de procurar que els infants es portin molt bé!
Vella Quaresma a Viquipèdia

Entre tots la pintem!

6 de febr. 2013

MARE, DE QUIN COLOR SÓN ELS PETONS?

Aquest conte és un llibre per jugar a expressar els sentiments. - Sabíeu que els petons poden ser de colors?? Això és el que explica una mare al seu fill Roger en aquest conte.
Hi han petons verds, que es mouen al ritme de la música i són de color verd lluminós com els camps i boscos quan bufa el vent. Els petons verds expliquen als que estimen que els agrada la seva vida i viure com creixen i respiren.

PROPOSTA D'ACTIVITAT: LA CAIXA DEL PETONS!
Aquesta pot ajudar als infants quan hagin de resoldre un conflicte entre ells.
Necessitem:
- Una caixa (Qualsevol! Petita, mitjana, gran...) i la decoreu al vostre gust, amb papers de ceda i vernís, paper de xarol...etc
- Petons de colors; a mi, m'agrada deixar als nanos triar un color, que es pintin els llavis amb les ceres de maquillar la cara i que facin petons en una cartolina blanca. Desprès els retallem i plastifiquem.

Un cop tenim la caixa, els expliquem als infants on estarà, i quan la poden utilitzar. Així quan un infant tingui un problema amb algun company o companya, aquest desprès de parlar li pot regalar un petó de dins la caixa.
D'aquesta manera es treballa el parlar, resoldre els conflictes autonomament i demanant perdó d'una forma dinàmica i diferent.